Kinga Eliasz, Bydgoszcz, Członek rzeczywisty ZPAF Okręg Kujawsko-Pomorski, legitymacja nr 927
Zajmuje się fotografią, grafiką, teorią z zakresu sztuk wizualnych oraz projektowaniem i wystrojem wnętrz.
W 2000 r. zdobyła dyplom w pracowni prof. Wojciecha Bruszewskiego z plastyki intermedialnej oraz aneks z fotografii w pracowni prof. Zdzisława Mackiewicza na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. W roku 2006 otrzymała dyplom Związku Polskich Artystów Fotografików.
Urodziła się 29.kwietnia 1973 roku w Toruniu. Mieszka i pracuje w Bydgoszczy.
W latach 1999 – 2002 współpracowała z TVP Oddział w Bydgoszczy w zakresie realizacji grafiki komputerowej oraz oprawy plastycznej programów telewizyjnych. W latach 2005 -2015 pracowała jako nauczyciel akademicki. Od roku 2002 zarządza Centrum Artystycznym Eljazz w Bydgoszczy. Od roku 2008 pełni funkcję wiceprezesa Stowarzyszenia Artystycznego Eljazz w Bydgoszczy, które organizuje międzynarodowe wydarzenia artystyczne: Bydgoszcz Jazz Festival oraz Europejską Akademię Jazzu.
W roku 2021 założyła ELIASZ DESIGN i zajmuje się projektowaniem i wystrojem wnętrz.
Jej prace znajdują się w zbiorach Galerii Miejskiej BWA w Bydgoszczy, Muzeum Historii Fotografii w Krakowie.
W zakresie sztuk wizualnych porusza tematy dotyczące obrazu hybrydalnego – intermedialnego – polikodowego, zawierającego wiele wątków, technik i stylów. W komunikacie tym krzyżują się sprzeczności i zróżnicowania nie tylko w kontrastowej formie, ale i w przekraczaniu granic czystości obrazu i przyjętej konwencji na rzecz hybrydy związanej z nadmiarem i brakiem jednolitości i czystości formy, w której na jednej płaszczyźnie dochodzi do zetknięcia wielu kodów (znaków).Różnego rodzaju kody tworzą szczególną, zintegrowaną i wieloaspektową plastyczną jednostkę ekspresji.
W każdym przypadku sposób kształtowania kompozycji i przekazywania informacji oparty jest na kontraście form, a na płaszczyźnie obrazu, odbywa się scalenie znaków wielu kodów. Mimo, że obraz przekazuje informacje w sposób całościowy i bezpośredni, a nie – jak słowa – opisowy i linearny oraz przynosi rezultat natychmiastowy i jest na pozór syntetyczny, przedstawia sytuację od razu i w całości, to sam w sobie może być niespójny i niejednorodny tak pod względem technicznym jak i tematycznym. Powierzchnia obrazu staje się przedmiotem gry ze schematami, ideami, konwencjami, spójnością form i jej brakiem.
strona: www.kingaeliasz.com.pl